Bel ons (078-2032777)

E-mail ons

 | 

Welkom conversational marketing

Dag email, welkom conversational marketing

13 februari 2020

Information overload, keuzestress, geen tijd om alles bij te houden – dus nog vluchtiger door alles heen. En dan weer een lange email in je inbox. 

Herken je dit?

Geplaatst door Jeroen Kok

Management / Business Developer

Merken en bedrijven hebben grote uitdagingen om de aandacht te krijgen. De effectiviteit van  campagnes gaan dan ook omlaag, ook al worden ze er steeds beter.

Hoe nu te zorgen voor echte aandacht en betrokkenheid?

De uitdaging zit ‘m in het ‘aansluiten op de behoefte van de klant’, het ‘maken van een connectie’ en als je die hebt dan de ‘aandacht vasthouden’.

Maar wanneer heb je nu echt aandacht?

  • Dat heb je bijvoorbeeld in een goed 1-op-1 gesprek met een vriend.
  • Je krijgt pas aandacht als het voor de ontvanger op dat moment interessant is.
  • De enige manier om daarachter te komen is in een dialoog-vorm (vragen en luisteren).

Wat gebeurt in de praktijk? 

  • Lange e-mails en overcomplete websites – met een overload van topics – en mocht je getriggerd worden door een topic dan kom je via een “lees meer” op een andere gedeelte van de website met nog meer content.
  • Een soort van: “Alsjeblieft – hier heb je het, zoek het maar uit”.

Door alleen de informatie te bieden ben je er nog niet. Je weet namelijk niet wat op dat moment voor de klant relevant en interessant is. Je hebt te maken met de verborgen klant-behoefte.

Klinkt logisch niet?

Dat moet dus anders:

We moeten luisteren naar de klant en klanten zelf laten bepalen waar ze willen verdiepen.

  • Luisteren naar de klant en obv de voorkeuren de klant begeleiden, laten kiezen en verdiepen.
  • De klant meenemen en laten voelen en zien dat je ‘m begrijpt.

De opportunity voor 2020 lijkt me duidelijk! 

Door het combineren van een interactieve user experience samen met AI creëren we vernieuwende Conversational Campaigns die zich aanpassen aan de klant en heel relevant en overzichtelijk de klant adviseren en helpen. Net zoals een goede vriend dat zou doen – door te luisteren, relevant te reageren en real-time te antwoorden.

Customer experiences die echt de moeite waard zijn (en die goed zijn voor de bottom line, win-win).

Interessant?

Ik ben erg benieuwd naar jullie visie! Post een berichtje of stuur een email naar jeroen.kok@mobilewater.nl of bel 06-27086850

Vodafone - Upgrade

Van goed nieuws een feestje maken: Dat hebben we ook deze keer mogen doen samen met Vodafone!

De digitale koers van Mobile Water

Al 9 jaar varen we onze eigen digitale koers onder de naam Mobile Water. En daar zijn we trots op. 

info@mobilewater.nl
078-2032777

Wolwevershaven 30Q
3311 AW Dordrecht

Ook zoveel te vertellen? 👋

Spannende ontwikkelingen! Nieuwe ideeën? Waar ben jij de laatste tijd mee bezig geweest? Wij zijn heel benieuwd.

Plan een meeting

Stuur e-mail