Bel ons (078-2032777)
E-mail ons
Conversational Lead Marketing: Smeed het ijzer als het heet is
Article
Stel een bezoeker komt op je website omdat deze geïnteresseerd is in je producten.
En wat gebeurt er? Hij wordt overvoerd met veelal generieke informatie, opties, een white paper of de mogelijkheid om contact op te nemen. Websites en lead-funnels zijn vaak nog erg traditioneel ingericht en de opvolging voor hot-leads komt vaak te laat. Wij noemen ze weleens gekscherend de “zoek het maar lekker zelf uit” sites.
Verder lezen ⟶
Wat als je de bezoeker gerichter kunt helpen?
Wat als je specifieker kunt achterhalen wat de behoefte is? En wat als je daar direct op kunt antwoorden met gerichte informatie?
Dat kan in een natuurlijk gesprek, net zoals in een fysieke winkel plaatsvindt…”Welkom, hoe kan ik je helpen?” En vervolgens direct reageren met relevante informatie, geleidelijk aftasten welke behoeften, kennisniveau, urgentie en in welk stadium van besluitvorming men is en daar in het gesprek direct op inspelen.
Dat is ook precies hoe klanten graag interacteren met een bedrijf – veel klanten willen (en moeten) geholpen worden.
Mogelijk denk je nu wellicht “hoe doe ik dat op een website – ik kan ze toch nooit allemaal helpen – en wat als iedereen contact opneemt?”.
No worries, daarom moet je conversational marketing en AI inzetten. Met de nieuwste technieken en AI kun je elke klant de juiste informatie en meest geschikte opvolging geven en nog veel efficiënter en effectiever ook!
- Why: bezoekers beter helpen en een aanzienlijk hogere conversie-ratio.
- How: een geautomatiseerde dialoog op je website, bezoekers in real-time helpen met voor hen relevante informatie, kwalificeren en de beste opvolging geven.
- What: d.m.v. conversational marketing en AI-bots bezoekers kwalificeren, informeren en het optimaliseren van de conversie op geselecteerde hot-leads door het directe contact met sales.
Direct contact met sales!
Ja, je leest het goed, direct contact met sales. Wil je dat? En kan dat?
Wanneer je een slimme bel-faciliteit inbouwt dan kun je (zodra de bot merkt dat dit een hot-lead is) real-time een telefonische verbinding laten opzetten.
1. Een pro-actief telefoontje bij de best gekwalificeerde (beschikbare) agent
Met een korte briefing (Bijvoorbeeld: new lead Kees, 8.45, >100FTE, HR-branche, interest in XY – je wordt nu direct doorverbonden).
2. De telefoon bij de prospect gaat over
3. Een heel prettig gesprek
Want: a. de bezoeker heeft je bedrijf en product nog helemaal top-of-mind, b. de agent kan direct to-the-point komen met relevante informatie en vervolgaanpak om verder te converteren. Direct een goede eerste indruk “Wauw dit bedrijf schakelt lekker snel”.
Door de real-time kwalificatie wordt een goede schifting gemaakt, de relevante context verzameld en hot-leads met een oprechte interesse in het product of dienst worden direct geholpen.
Conclusie & resultaten
- Een duidelijke win-win-win: de klant wordt beter en sneller geholpen, de agent kan veel laagdrempeliger en effectiever contact opnemen en het verkort de time-to-deal, de funnel wordt bij de echt belangrijke hot-leads extreem kort.
- Real-time opvolging met de hoogste slagingskans.
Ofwel, het ijzer smeden als het heet is 👉 conversational (lead) marketing.
Hungry for more?
We have lots of technical and creative solutions for your marketing challenges.
Contact us ⟶
info@mobilewater.nl
078-2032777
Ceresstraat 13
4811 CA Breda

Ook zoveel te vertellen? 👋
Spannende ontwikkelingen! Nieuwe ideeën? Waar ben jij de laatste tijd mee bezig geweest? Wij zijn heel benieuwd.
Plan een meeting
Stuur e-mail